Class structure. Self- regulated learner, Teacher
characteristic
Before you know about class structure, self regulated and teacher characteristic. Let's we read diary from one of student from indonesian about their activity in her school, her name is Lusia
Enjoy it .
Dear Diary,
Aku
senang sekali. Mau tahu penyebabnya apa? Baiklah akan aku ceritakan. Sebelum
pergi ke sekolah aku sudah menyiapkan semua apa yang aku butuh disekolah,
ditembok aku sudah menempelkan mata pelajaran apa saja pada hari senin sampai
jumat dan di meja belajarku ada juga kertas yang kuberi judul ‘Yang sudah
dilakukan’ dari hari senin samapi jumat di kertas itu. Di Baris pertama ada pelajaran apa saja yang sudah dimasukan ke
dalam tasku, di Baris kedua tugas apa saja yang sudah aku kerjakan jika guruku
memberikan aku tugas, di baris ketiga ada pelajaran apa yang sudah aku pelajari
untuk disekolah besok. Semua itu aku persiapkan atas saran guruku karena waktu
aku masuk sekolah pertama kalinya guruku dating dan menyarankan kepada
murid-murinya yaitu kami harus membuat daftar dikertas kami ‘apa saja yang akan kalian lakukan untuk
aktifitas sekolah kalian’ . Guruku bilang hal itu sangatlah penting dilakukan
agar apapun yang berkaitan tentanng sekolah tertata dengan rapi. Guruku juga
menyarankan kepada muridnya agar menuliskan tujuan yang ingin kami capai untuk
persemester. Hal yang guruku sarankan telah aku lakukan dan aku tempelkan
ditembok kamarku agar setiap aku berada dikamarku akau selalu mengingatnya.
Persiapan telah selesai untuk kesekolah, lalu aku berangkat ke sekolah
sesampainya disana ada beberapa temanku yang masih mngerjakan tugas sekolah di
kelas.saat aku melihat itu aku hanya tersenyum karena tugasku sudah selesai dan
aku hanya duduk untuk menunggu jam masuk kelas tiba. Jam masukpun tiba dan
guruku memutuskan aka nada ujian untuk mempersiapkan ujian kenaikan kelas,
beberapa temanku sangat kaget dan banyak sekali yang mengelu tetapi aku hanya
tersenyum dan santai karena aku sudah mempersiapkan mata pelajaran ini sejak
semalam. Meskipun ada atau tidak ulangan
ini aku tetap akan membacanya, ujianpun dimulai, beberapa jam kemudian ujianpun
selesai. Guruku langsung mengkoreksi hasil ujian itu, dan beitu melihat hasil
ujian itu, aku lulus dengan hasil yang sangat baik. Aku senang seklai dan
gurukupun mengucapkan selamat. Ada salah satu murid terpintar di kelasku dan
menurutku dia sudah mendapatkan hasil yang baik tetapi Ia tidak puas akan hal
itu. Dia tetap ingin menjadi yang nomer satu diantara teman-temanku. Guruku
selalu memberikan nasihat dan saran kepada murid-muridnya karena nasihat dari
guruku aku menjadi salah satu yang terbaik juga dikelas. Lagi-lagi ini hari
yang menyenangkan buatku diary. Semoga hari esok lebih menyenangkan lagi.
This is the ilustration of Lusia's diary
This is the explanation about Class Structure, Self-Regulated Learners, and Teacher Characteristic.
This is the ilustration of Lusia's diary
This is the explanation about Class Structure, Self-Regulated Learners, and Teacher Characteristic.
CLASS STRUCTURE
There are two type classroom, there are :
a. Mastery focused environment : A classroom environment that emphasize effort,continuous improvement and understanding.
b. Performance focused environment : A classroom environment that emphasize high grades , public display of ability and performance compared to others.
In class structure, there are students really think if score is important but in the other there are students think if they low score in the next time, they will try to get a good score.
SELF-REGULATED LEARNERS
Self-regulation : the process of setting personal goals, combined with the motivation ,thought processes , strategies, and behaviors that lead to reaching the goals.
These variables are outlined in the first component of the models as :
- setting goals
- monitoring goals
- metacognition
- strategy use
In here students try to make their schedule for them self so they can know what should they do. If the students want to reach the goal a students should do this.
TEACHER CHARACTERISTIC
Personal teaching efficiency : a teacher's belief that he or she can cause all students to learn regardless of their prior knowledge or ability.
Personal teaching efficiency : a teacher's belief that he or she can cause all students to learn regardless of their prior knowledge or ability.
Teacher efficiency is also related to
commitment to teaching and job stratification (Caprara, Barbaranelli, Borgogni
& Steca ,2003 )
Collective efficiency
: Belief that the faculty as a whole can have a positive effect on students.
The best you can do is to remain positive when colleagues are cynical or pessimistic .
In here teacher as a model for the students, teacher can motivated the students to reach their goals.
In here teacher as a model for the students, teacher can motivated the students to reach their goals.
Yeaaa, after you read explanation about class structure , self regulated and Teacher characteristic, you understand, isn't it?
Know I want you to write in your experience related those explanation , I hope your experience can be motivated for the next readers.
You can write your experience in column comment.
Thank you for visiting our blog.
Know I want you to write in your experience related those explanation , I hope your experience can be motivated for the next readers.
You can write your experience in column comment.
Thank you for visiting our blog.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar